
1934
Hr. August Henriksen (22. november 1891) der har arbejdet som skibsmægler hos N. Schiøtt & H. Ochbrnadt, København, opretter firmaet A. Henriksen Shipping i Amaliegade 35 i København.
Firmaet udpeges som agent for Norddeutscher Lioyd fra Bremen d. 15. august 1934.

1936
A Henriksen Shipping udnævnes som agent for Oldenburg-Portugiesische Dampfschiffs-Rhederei i Hamborg med skibe som anløber København direkte fra De Canadiske Øer med frugt.
Derudover blev firmaet udpeget som agent for et andet rederi fra Hamborg, The Horn-Linie.

1939
A Henriksen Shipping udpeges som agent for rederen C. Clausen, der åbnede ruten mellem København og Stockholm.

1948
Fjell Line (reder, Olsen & Ugelstad) starter en rute til Canada/De Store Søer. A. Henriksen Shipping bliver generalagent for denne linje.

1956
Med A. Henriksen Shipping som agent, åbner Fjell Line ruter fra Europa til Canada/De Store Søer. Med samarbejde fra den hollandske Oranje Lijn. De navngav denne nye linje Fjell-Oranje Lines.

1958
Den norske reder Jens C. Hagen, Oslo, etablere Da-No linjen og starter ruter mellem Danmark og Oslo. A. Henriksen Shipping udpeges til agent i København.

1964
A. Henriksen Shipping flytter kontor fra Hammerensgade 3, til Glúckstadtvej 2, i Københavns Frihavn.
Hr. August Henriksen dør under en forretningsrejse til Casablanca. Hr. August Henriksens ægtefælle tog sig fortsat af den daglige drift af virksomheden i samarbejde med to nye partnere, Hr. Finn Dettmer (ansat siden 1956) og Henning B. Sørensen (ansat siden 1958)

1967
A. Henriksen Shipping overtager linjebureauet for Dampskibsselskabet Veritas (Veritas Ruten), som drev en linjetjeneste mellem Danmark og Norge
1970
Fru. Edith Henriksen og hr. Finn Dettmer forlader A. Henriksen Shipping. Henning B. Sørensen forsætter som eneejer af virksomheden.

1979
Firmaet skifter navn til A. Henriksen Shipping I/S og ejes nu af Hans K. Rasmussen (ansat siden 1965) Hr. Gorm E. Nielsen (ansat 1966), Erik V. Hansen (ansat siden 1968) og hr. Henning B. Sørensen.

1980
Det første lager bliver bygget i Hundested (det grønne pakhus ved siden af kajen til færgen Hundested-Rørvig) og virksomheden åbner et afdelingskontor i Hundested.

1984
A Henriksen Shipping I/S bliver medejer af Veritas Ruten.

1985
Hr. Hans K. Rasmussen og hr. Gorm E. Nielsen sælger deres aktier i A. Henriksen Shipping I/S, og virksomheden ejes nu af Henning B- Sørensen og Erik V. Hansen.
Den nye hovedlasthavn bliver indviet i Hundested.
To yderligere pakhuse, nr. 1 og 2, bliver bygget ved den nye kaj.

1987
Virksomheden bliver medejer af rederiselskabet Østersøen, som blandet andet drev ruten mellem Hundested og Bornholm.

1989
Virksomheden flytter fra Glückstadstsvej 2, i Københavns Frihavn til Kanalholmen 1, ved Avedøre Holm, hvor der her blev etableret en containerterminal, Shipping Terminalen.

1990
Firmaet A/S P/F Nordic Line etableres med det formål at tilbyde linjetrafik mellem Hundested og Færøerne.
A. Henriksen Shipping I/S udpeges som agent for Lys Line, Oslo, for trafikken til Irland.

1995
Containerkranen bliver anskaffet og tages i drift ved hovedlasthavnen.
Pakhus 3 og 4 bliver bygget.
Firmaet arbejder på at blive partner i et nyetableret selskab, som driver hurtigfærgen M/F Kattegat.

1997
Pakhus 5 bliver bygget

2000
Virksomheden flytter hovedkontor fra Avedøre Holme til Hundested.
En ny kontorbygning bliver opbygget.

2001
Hr. Henning B. Sørensen sælger sine aktier i selskabet, og Erik V. Hansen er nu eneejer af firmaet.

2002
Filialen i Frederiksværk åbnes.

2008
En ny kran (Liebherr 400) erhverves og tages i drift ved terminalen i Frederiksværk.

2013
Erik V. Hansen sælger størstedelen af sine aktier i firmaet til en gruppe private investorer.
Virksomheden skifter navn til A. Henriksen Shipping A/S
2015
Erik V. Hansen udtræder af den daglige drift af A. Henriksen Shipping A/S og der ansættes en administrerende direktør
2017
Der indkøbes en ny Liebherr 550 kran, med løftekapacitet op til 140 mt.
Dermed råder A. Henriksen Shipping A/S nu over 2 mobile Liebherr havnekraner
